zondag 3 oktober 2010

Classic Cup 21-11-2010 SRC Drachten


Zondag 21-11-2010 wordt bij SRC de Bunker te Drachten de Classic Cup gehouden.

Dit in plaats van de eerder in de agenda aangegeven datum in 2011
De catering zal ook dit jaar weer goed verzorgt zijn.

Dagindeling:

Opening: 08.00 uur (indien mogelijk natuurlijk)
Keuring: 10.30 uur
Race: 11.30-16.30 uur (maar dat hangt af van het aantal deelnemers)

Prijsuitreiking: 16.30-17.00 uur (Standard, Touring, Modified klasse, alsmede Best Rookie en Concours d'elegance)

Inschrijfgeld € 6,-


Met vriendelijke groet,


Frank Goyaerts
FrankSlot

vrijdag 24 september 2010

Met dank aan de sponsors!!


Met de groei van FSN aangesloten clubs/team’s kwamen we bijna materialen tekort.
Na contact met Frank is e.e.a. weer aangevuld en hebben we nu 10 brackets compleet uitgerust, daarmee dus ook wat achter de hand voor als het mis mocht gaan.
De Slot.it bracket setup is tegenwoordig voorzien van het draad van JP ook de race terminals (eyelets) zijn tegenwoordig van JP.
Betere geleiding door het roodkoper, het draad is dunner, niet stroef en supersoepel, dat is weer voordeliger als er weinig ruimte is bij de sleper zoals bij de Jaguar en sommige Porsches.


Ik zou zeggen met dank aan de sponsors!


Met vriendelijke groeten,
René de Rooij

dinsdag 21 september 2010

Sixpack32 bij SRG 't Kasje 3 oktober




Voor de aankomende wedstrijd bij 'SRG 't Kasje zijn de volgende trainingsdata gepland:


woensdag 29-09-10
vrijdag 01-10-10

Op beide trainingsdagen is de deur om 19.30 open.

Wedstrijddag:

Op zondag 03-10-10 is de deur om 08.00 open.

Inschrijven om 9.00 uur.

10.00 uur aanvang westrijd.

grzzz cees

zondag 5 september 2010

Nieuwe FSN raceklasse : Daytona Prototypes


De organisatie van de FSN is bezig een nieuwe raceklasse te ontwikkelen.

Net als de succesvolle Sipack 32 klasse zal de FSN deze nieuwe raceklasse gaan promoten en ondersteunen.

Dit betekent niet dat de Sixpack klasse gaat vervallen, integendeel, het is gebleken dat juist deze klasse erg populair en competatief is.


De Daytona Prototype klasse afgekort DP klasse, is een raceklasse waarbij de teams meer mogelijkheden hebben om de auto te tunen.

De DP klasse is een wedtrijdklasse op basis van teamwedstrijden/Endurance.

Informatie over deze klasse kun je lezen op http://daytonaprototypes.blogspot.com/, of gewoon de site op deze pagina aanklikken.

Namens de FSN organisatie:

Ed Robinson

dinsdag 12 januari 2010

Sixpack32-serie 2009 in een notendop




Sixpack32-serie 2009 in een notendop.

Kampen, februari 2009, de aftrap van een nieuw concept endurance kampioenschap met zeven deelnemende teams, de 6pack32 series.
Er wordt gereden met slot-it racecars en met ieder race door de organisatie uit te delen motoren en banden. Gelijkwaardige slotcars waarmee bekende teams uit vroegere kampioenschappen als bijvoorbeeld de SSCN, het in een nieuwe uitdaging tegen elkaar gaan opnemen. Na de 1e race bleek al gauw dat er inderdaad echt sprake was van een nieuwe uitdaging, gelijkwaardig materiaal bracht het rijdersveld angstig dicht bij elkaar waarbij de onderlinge verschillen minimaal bleken. De 1e race werd gewonnen door de locale club Speedtrack, die op het thuiscircuit heer en meester waren en overtuigend de 1e plaats opeiste. Gevolg op de 2eplaats door Delta Slot, met wat ervaren rijders op hetzelfde circuit, was een bevestiging dat het dus aankwam op de rijders en er geen voordeel meer was in beter getuned materiaal.

In de races daarna was hetzelfde enigszins waar te nemen, voordeel voor veelal de thuisrijders. De Streetracers presteerden goed in Genum, SVN liet van zich horen in Nieuwegein en ‘t-Kasje was leider in Driebergen. Hierbij was wel op te merken dat Speedtrack en Fastlane na verloop van een aantal races, de koppositie pakte als serieuze concurrenten van elkaar voor 2009. Met een gemiste race door ziekte van het team Fastlane in Driebergen, maakte Speedtrack dankbaar gebruik om verder uit te lopen en zo een belangrijke stap te zetten in de richting van winnaar 2009 te worden.

Helaas was er rond de laatste race te Swalmen wat commotie en zo kon helaas de finale van 2009 niet doorgaan op de ideale plek als het zou gaan om een onpartijdig circuit. In onderling overleg werd besloten de finale dan te rijden in Driebergen, alwaar het racejaar 2009 zou worden afgesloten in het 2e weekend van 2010. Vanwege winterse taferelen, bleken de Streetracers en Speedtrack niet in staat naar Driebergen te komen en zo moest Fastlane op zijn manier weer gebruik maken van de afwezigheid van de grootste concurrent. Met zowel een gemiste race door Fastlane als ook van Speedtrack, ging Fastlane met 2 punten voorsprong er alsnog met de beker van 2009 vandoor.
Het is een fantastisch jaar gebleken met leuke races, enthousiaste teams cq rijders, gezellige slotracedagen bij de diverse deelnemende clubs en mooi kampioenschap 6Pack32 ! Met wat kleine aanpassingen na de ervaringen in 2009, gaat de FSN graag verder met deze klasse in 2010 om een ieder weer te laten genieten van de ontspannen sfeer tijdens deze races en de spannende momenten op de baan.

Tot 14 februari 2010 in Kampen, waar wederom Speedtrack de uitnodigende club zal zijn tijdens de 1e race van 2010.
Namens organisatie FSN,
Jan de Gier

maandag 11 januari 2010

MiniZ-28 informatie 2010


Lees meer over de nieuwe FSN wedstrijdklasse MiniZ-28 op

vrijdag 1 januari 2010

De beste wensen voor 2010!




De organisatie van de FSN wenst iedereeen de aller beste wensen voor 2010.

Komend jaar belooft weer een vol wedstrijdseizoen te worden op het gebied van slotracen in wedstrijd verband.

De FSN start dit jaar oa met het racen in de klasse 1/28, een klasse wat veel rijders aanspreekt.

Organisatorisch verandert er weinig in 2010 binnen de FSN, de enige wijziging is het vertrek van Jan Groosmuller uit de Technische Commissie van de FSN, zijn functie wordt ingevuld door Rene de Rooij van SVN te Nieuwegein.

Veel succes het komend jaar,

namens de Organisatie FSN